Nord-Østerdalen lokallag av Fortidsminneforeningen stiftet

Nord-Østerdalen lokallag av Fortidsminneforeningen er stiftet og Hedmark er et godt steg videre med å få lokallag i hele fylket, nå står Sør-fylket for tur. Med så store avstander som Hedmark har er d

Hedmark fylkesavdeling av Fortidsminneforeningen har fått sitt andre lokallag, nemlig Nord-Østerdalen. Laget omfatter medlemmer fra Koppang i sør til Os og Kvikne i nord. Her er det ca 50 medlemmer, men med større aktivitet og fokus på Fortidsminneforeningens oppgaver, er potensialet betydelig større. Utover vår og sommer er det planer om flere praktiske kurs, vedlikehold, linoljemaling, dessuten besøk rundt i bygdene for å se på gode prosjekter. Det er bra tilgang på dyktige handverkere med god prosjekt som kan tjene som forbilder og inspirasjon

Lokallagets leder er Kirsten Frønæs, til daglig konservator ved Musea i Nord-Østerdalen Anno Museum. Styremedlemmer er Kolbjørn Vegar Os, handverker ved Rørosmuseet MiST, og Per Hvamstad