Gullringens Bergen - arkeologi og byutvikling i Vågsbunnen

I et samarbeid med Fortidsminneforeningen Hordaland avdeling, Bergen lokallag av FMF, HIFO Bergen og Bjørgvin Bispedøme inviteres det til foredrag om utgravningene i Vågsbunnen, i Korskirken

Hovedinnleder for kvelden er arkeolog Rory Dunlop fra Norsk institutt for kulturminneforskning, som leder utgravningene i Vågsbunnen. Han skal snakke om funnene som har vært gjort, og de videre utgravingene i sommer. Historieprofessor Sverre Bagge skal fortelle om byen og Vågsbunnen slik den var rundt år 1300. Knut Hellaas, som er kommunens prosjektleder for Nedre Korskirkeallmenning, vil også fortelle kort om videre planer kommunen har i Vågsbunnen.

Møtet finner sted kl. 18, torsdag 22. juni i Korskirken. Møtet er et samarbeid mellom Fortidsminneforeningen Hordaland, Fortidsminneforeningen Bergen Lokallag, HIFO (Historisk forening) Bergen og Bjørgvin Bispedømme. I kjent HIFO-stil blir det sosialt samvær etter møtet.

Møtet er gratis og åpent for alle.

Vel møtt!