Barnas TREseminar på Dovre 23.-28.april

TREseminaret – en møteplass for tradisjonskunnskap på tvers av generasjoner

For andre året inviterer vi barn i grunnskolealder til Barnas TREseminar. La barna få være med å lære om tradisjonshåndverk på eget kurs under TREseminaret på Hjerleid. Her får de prøve seg på tradisjonelt trehåndverk, og de lærer om teknikker, materialer og skjærende verktøy. I tillegg til å lage egne bruksgjenstander, tar vi en runde på de andre kursene på Hjerleid for å se hvordan de voksne jobber med lafting, smiing, møbelsnekring, tømmerkjøring med hest og mye mer. Og så blir det selvfølgelig masse lek og moro! Slik kan foreldre/ besteforeldre med god samvittighet gå «voksen-kurs» på TREseminaret, og ha barna Med på Dovre. Kurset er åpent for alle som er interessert, og det er ingen forutsetning for påmelding at foreldrene skal gå kurs. Passer for barn i skolealder. Barna må være kledd for å være ute, kan ha med egen spikkekniv. Vi har kniver og verktøy til utlån. Kurslærer: Arild Larsen, husflidskonsulent i Hedmark. Påmelding på www.treseminaret.no Tidspunkt: Fredag 26. april kl.09.00— 17.00 Lørdag 27. april kl. 09.00— 17.00 Søndag 28. april kl. 09.00— 13.00 Mulig å delta en eller flere dager. Pris dagpakke: kr.200,-

Last ned: Brosjyre TREseminaret 2019

Last ned: BARNAS TRESEMINAR 2019 invitasjon TREseminaret pa Dovre 1 a