Bygningsverndagen på Vøienvolden gård

Velkommen til Bygningsverndagen 2019 på Vøienvolden gård, Oslo og Akershus avdelings årlige byggmesse der tradisjonshåndverk står i fokus.

Velkommen til bygningsverndagen 2019 på Vøienvolden gård! Fortidsminneforeningen i Oslo og Akershus arrangerer årlig denne tradisjonsrike byggmessen der tradisjonshåndverk står i fokus. Her kan du komme i kontakt med dyktige håndverkere og nyte en svele til vakker musikk på tunet. Vi kan tilby aktiviteter for både barn og voksne, så ta med hele familien og venner, og bli med!

Nytt for bygningsverndagen i år er en stasjonær murplatting hvor både store og små kan lære seg muring med murstein og ekte kalkmørtel.

PROGRAM:

12.00 - Arrangementet åpner
12.00 - Demonstrasjon av vindusrestaurering og ulike håndverk, og forskjellige aktiviteter for barn
15.00 - Paneldebatt om hvordan "gamle hus kan brukes i en grønn omstilling"
16.00 - Arrangementet avsluttes

ÅRETS UTSTILLERE:

Akershus bygningsvernsenter, Feiring sag, Verkssmia, Tradisjon og dekor, Bygg og bevar, murmester Øyvind Ekvam, Byantikvaren, Miljømal AS, Blikkenslager Lars Eriksen, Gamle trehus, Murbyen Oslo, Bykle Vindu AS, Murmesternes forening Oslo, Klaveness Maler- og byggmesterforretning AS, demonstrasjon av muring, laft og vindusrestaurering, murbyutstilling og café.

ADRESSE - Vøienvolden gård, Maridalsveien 120, 0461 Oslo
TILKOMST - Gateparkering i Maridalsveien, buss 37 Nydalen T eller 54 Kjelsås stasjon