Tjærekonferanse

Publisert 28.01.2024

Annen hvert år inviterer det Nordiske tjærenettverket (NTN - Nordic Tar Network) til fagkonferanse om tjære. I år vil Riksantikvaren, Maihaugen, Stavkyrkjeeigarforum og Fortidsminneforeningen arrangere samlingen på Lillehammer 1. - 3. september.

Velkommen til Tjærekonferansen 2024.

MELD DEG PÅ HER
Frist for påmelding til konferansen er 12. august. Vi har 100 plasser tilgjengelig.

Dette er en utlysning for alle som er interessert i tjære. Konferansen vil finne sted i Veldresagvegen 111 i Brumunddal og Maihaugen på Lillehammer. Du kan forvente et spennende tjærefaglig opplegg med bidrag fra hele Norden. Se programmet her.

Reisetips:
Du kan ankomme Hamar med tog: www.vy.no
Det går tog hit direkte fra Gardemoen/Oslo Lufthavn.
Alle blir plukket opp med buss fra Hamar kl. 14:00 Hamar Bussreiser AS, merket med Fortidsminneforeningens Logo vil stå ved Hamar togstasjon. Du kan ta tog til Hamar fra Gardemoen som er fremme 13:43.
Hjemreisen blir fra Lillehammer. Her går også tog direkte til Gardemoen/Oslo Lufthavn.

Overnatting:
Tjærekonferansen har eget tilbud for overnatting hos Scandic Lillehammer Hotell. Bruk denne lenken med rabattkoden «PROMO1190»
Koden gjelder så lenge det er ledig rom - den vil bli stengt om hotellet begynner å fylles opp. Hotellet ligger i gangavstand til Maihaugen der konferansen avholdes (ca. 10 minutter).Pris pr enkeltrom, pr. natt er med denne koden 1190,-
Frokost er inkludert.
HVOR: Turisthotellvegen 6, 2609 Lillehammer

Det går også an å bo på andre hoteller i Lillehammer eller leie bolig gjennom AirBNB. Merk at konferansen foregår på Maihaugen som ligger i Maihaugvegen 1, 2609 Lillehammer.

Målgruppen for treffet er produsenter, distributører, håndverkere, antikvariske myndigheter, øvrige aktører innen kulturmiljøforvalting, og alle andre med interesse for tjære.

Påmeldingskjema

Programmet